5 Belgesel Dizi Önerisi (3'ü Netflix & 2'si TRT Belgeseli)

18:43


Herkese selamlar,
Ne zamandır buraya bir şey yazmıyordum, nasıl özlediysem, dedim bir belgesel önerisi ile geleyim. Benim severek izlediğim 5 belgesel dizisini tavsiye etmek için geldim buralara. Bu izolasyon günlerinde umarım keyifle izlersiniz, bir-iki belgesel tabii biraz duygusal, onlar için keyifle izlersiniz umarım tabirini kullanamıyorum, kısaca hepsini de beğenerek izlersiniz umarım. Hadi başlayalım o vakit.

1. WHO KILLED MALCOLM X?


Bölüm Sayısı: 6
Nerede Var?: Netflix

Benim bazen hüzünle, bazen de Malcolm'ı sevenlerin hâlâ olmasına mutlulukla baktığım, bazense anlam veremeyip kızdığım insanlarla dolu bir belgeseldi. Hâlâ Malcolm için araştırma yapan o adam ise, (adamın ismini unuttum çok üzgünüm, ama bu araştırmayı o yapıyor) beni bu çalışmasıyla inanılmaz mutlu etti. Bu işe gönül vermesi zaten başlı başına Malcolm için de bizim için de değerliydi. Sonuçlandı mı peki bu araştırma? Belgesel sonunda Malcolm'ı öldürenin aslında kim ya da kimler/neler olduğunu görebildik mi? Evet, arkadaşlar. Neyse ki, sonuçlandı. İzlemenizi içtenlikle tavsiye ederim.

2. INSIDE BILL'S BRAIN


Bölüm Sayısı: 3
Nerede Var?: Netflix

Bill Gates'i ve onun beyninin içini hedef alan bir belgesel. Bill Gates'i, onun hayatını, evini, ailesini, işini, disiplinini, sosyal yardımlarını, çalışmalarını kapsayıcı geniş bir içeriğe sahip bu belgesel. O yüzden fikir edinmek, aynı zamanda dünyanın en zenginleri sırasında ikinci gelen bu adamı tanımak ve nasıl bu noktaya geldi vs öğrenmek adına izlenilmesi gereken bir belgeselmiş gibi geliyor. Bence epey ilgi çekici. Konusu da, belgeselin kurgusu bakımından da. Benim izlediklerim arasında çokça beğendiğim ve birçok şey öğrendiğim bir belgesel oldu. Hatta bazı yerler vardı ki, gülümsetti, bazı yerlerde güldüm bile... İçtenlikle izlemenizi tavsiye ederim.

3. 100 HUMANS


Bölüm Sayısı: 8
Nerede Var?: Netflix

100 insanın olduğu yine bir araştırma belgeseli. Bu belgeselde, bu 100 insan test ediliyor. Birçok merak ettiğimiz sorular soruluyor ve cevaplar aranıyor. Ama sorular açıkça sorulmuyor, bu 100 insan ne deneyi yapıldığını bilmezken onlar üzerinde deneyler yapılıyor. Bir soru üzerine farklı testlerden geçiyorlar. Mesela, "ön yargılı mısınız?" gibi bir soru üzerinden 100 insan için bir şeyler yapılması isteniyor vs. Tam anlatamadım aslında ama, birinci bölümü izlediğinizde ne demek istediğimi anlayacaksınız. Deney dediğimde de laboratuvar tarzı şeyler gelmesin, yani onlar denek değil. Hani izliyoruz ya, "100 kişiye sorduk... şöyle cevap verdiler" gibi, aslında ona benzer bir durum söz konusu. Oradaki 100 kişi belki de. Anladınız siz artık. Umarım. Bu belgeseli de ben keyifle izliyorum. Hâlâ bitirmedim, eğlenceli ve esprili sunucu sunumlarıyla daha da keyifli oluyor izlemesi belgeseli, bundan mıdır bilemem, bitiresim yok. :)

4. AİLE OLMAK


Bölüm Sayısı: 11
Nerede Var?: TRT

Benim içlerinde belki de favori belgeselim olabilir. Öyle içten, öyle güzel bir belgesel ki bu... Her bölümde hem sunucunun sesinden hoşnut kalacaksınız, hem de içinize bir hüzün çökecek ve şükre boğulacaksınız. Zira ben her bölümden sonra "halimize binlerce şükür ya Rab!" demekten kendimi alamıyorum. Beni açıkçası 3. bölümdeki Amani tabiri caizse mest etti. Onun azmine, bir mum ışığında, herkes her şey her yer karanlığa gömülmüşken çalışmasına, okumasına, yazmasına devam etmesine hayran kaldım. Sabahın belli olduğu o güneş daha henüz doğmamışken evinden çıkıp, o kadar erken çıkmasına rağmen yine de diğer adada olan okuluna geç kalmasına, ama yine de her gün bu eziyete sırf doktor olabilmek için katlanmasına hayran kaldım. Her şeyiyle beni çok etkiledi Amani. Sadece üçüncü bölüm de değil, her bölümü çok etkileyici. Bu belgeseli de henüz bitirmedim, izlemeyi sürdürüyorum, bu belgeselin de anlayacağınız üzere, bitmemesini istiyorum. Siz de geç olmadan başlayın derim. İçtenlikle en birinci tavsiyemdir.

5. SEN DE TANIK OL


Bölüm Sayısı: 10
Nerede Var?: TRT

Engin Altan Düzyatan'ın güzel bir niyet ve amaç doğrultusunda çıktığı Afrika yolculuğunun belgesellenmiş hali oluyor, desek doğru söylemiş oluruz sanki inşaallah. Benim yine ilgiyle takip ettiğim bir belgesel oldu bu belgesel de. Özellikle doğanın getirdiklerini ve bu belgeselde aslanları, timsahları, filleri tüm gerçekliğiyle görmek şaşırttı ama güzel bir duyguydu da aynı zamanda. Epey hoşuma giden bir yapım oldu. Engin Altan'ın da fotoğrafçılık üzerine çalışmaları çok hoştu, bence, zira fotoğrafları çok ilgi çekiciydi, objektife direkt yakaladı her seferinde tüm doğayı. Özellikle aslanlarla olduğu bölümde objektifine takılanlar çok ilginçti, ama aşırı iyiydiler de. Kendisini zaten severim, bu belgesel de balı oldu. :)


Belgesel tavsiyelerimin sonuna geldik. Aralarında hâlâ izlemedikleriniz varsa umarım başlar ve keyifle izlersiniz. Sizin de bana tavsiye edebileceğiniz, ya da "bunları izlediysen, kesin bu belgeseli de beğenirsin" diyebileceğiniz belgeseller varsa yorum bırakırsanız çok mutlu olurum.
Allah'a emanetsiniz.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images