Korku ve Arkadaşı / Ayşegül Çelik | Kitap Yorumu

05:16





Kitap Adı: Korku ve Arkadaşı
Yazarı: Ayşegül Çelik
Sayfa Sayısı: 90
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Puanım: 3,5/5
Goodreads Puanı: 4/5

Arka Kapak:

Herkes cinneti kendinden uzak sanır. 
Oysa, zamanla insan arasındaki tuhaf yerin adıdır gece 
ve
Akıl orada uyur 
Ağaçlar orada boylanır 
Çünkü bütün düşler gerçektir orada."

Masal ile efsanenin, mitoloji ile gerçeğin, korku ile sevginin ve en çok da tutkunun, aklı baştan alan, yere çalan tutkunun nakış gibi birbirine geçtiği öyküler. Gerçeğin başladığı yere masalın gölgesinin indiği, masalın gölgesinin altında gerçeğin kıpırdandığı yepyeni öyküler. Korku ve Arkadaşı bir "ilk" kitap.

Ayşegül Çelik kendine özgü bir anlatımla kurduğu öykülerini hala bakir sayılabilecek bir dokunun üstüne işliyor. Korku ve Arkadaşı tarihöncesi ile günün gölgelerinin birbirine geçtiği bir coğrafyanın, Anadolu'nun zengin kokusundan ve dokusundan besleniyor.

Herkes cinneti kendinden uzak sanır.





İnsan tuhaf bir varlıktır; kendi eliyle dilini lal, bakışını âmâ edebilir. 

🍁

İçinde farklı farklı kısa öyküler var, ama konular çok benzer. O yüzden ben yine birbiriyle bağlantılı bölümler olarak düşündüm. 
Bazı hikâyeleri çok beğenerek okudum, bazılarını okurken ise yazılış amaçlarını sorgularken buldum kendimi. 
Kitabı nedense ismiyle de bağdaştıramamış olmam, benim hatam mı acaba?
Ama her şeye rağmen yazarın bu tanıdığım ve ilk okuduğum kitabıyla birlikte sevdim. Anlatımını gerçekten beğendim. Bazı öyküler gerçekten güzeldi de, ama tam bir puan verecek kadar hepsini de beğenemedim. Yazarı bu kitabıyla tanımış oldum ve pişman da değilim. İyi ki bu kitabıyla, iyi ki de tanımışım diyorum. Hızlı okunan ve bir çay eşliğinde, belki de bir kahve, güzel gidebilecek bir kitap bence, içindeki öykülerle birlikte. Yazarı merak edenler için bu kitabını tavsiye edebilirim.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images