Nasıl Hızlı Kitap Okunur?

13:15


Selamunaleyküm hepppinize :)




Bu aralar bana nedense sıklıkla gelen mesajlarınızdan, DM'lerinizden anladığım şu ki, hızlı okuma konusunda sorunlar yaşıyor çoğunuz. Peki, okuma düzeyimizi nasıl artırabiliriz, nasıl daha hızlı okuyabiliriz, günde bir kitap nasıl bitirilebilir?
Hepsine cevap vermeye çalışacağım kendi çapımda.



Öncelikle nasıl bir dil öğrenmek ilgi işiyse, kitap okuma da aslen öyledir. İçinizde kitap okuma sevgisi olmadan, kitap okuma alışkanlığı edinemezsiniz. Aranızda illa ki vardır, kitap okumayı sevmiyorum diyen, bunu diyen çok gördüm ama ardından şunu da eklerler: "Nasıl sevebilirim?"






Nasıl'ı şu şekilde, ilgi duyduğunuz bir alan vardır illa ki. Bilim olsun, sanat olsun, aşk olsun, karikatür olsun... İnanın hepsine ait bir kitap bulunur. Benim tavsiyem, önceliği sevdiğiniz, kendi alanınız olduğunu düşündüğünüz dala verin. Ona ait kitabı alın okumak için. Size kitap okumayı sevdirecek bir kitap illa ki vardır. İsterseniz, devamlı o kitabı okuyun, isterseniz de o kitaptan sonra o dala ait başka kitaplara da yönelin. Bu seçim kesinlikle size ait.

Peki, bazılarınız demeyecek mi, ben zaten kitap okumayı seviyorum, lakin hızlı okuyamıyorum, bir kitabı bir-iki ayda bitiriyorum, ben ne yapmalıyım?
Size de geleceğim, arkadaşlar. :)




Ben hep kitap okumayı seven bir insandım. Lise zamanlarımı hatırlıyorum, sınıfta kitap okuyan bir arkadaşım vardı, bir de ben. O yurtta kalıyordu, yurtta bir arkadaşından aldığı kitabı bana ödünç olarak veriyordu bir günlüğüne. Bazen iki gün de olabiliyordu. Benim eve gitmemle o kitaba gömülmem bir oluyordu. Çünkü yarın elimde olmayacak, yarısında dahi kalsam devamını okuyamayacağım endişesiyle kitabı o gün içerisinde bitirip ertesi günü teslim ediyordum.
Tabii bir de benim aile sorunum var/dı. Çok şükür şu an o kadar karışmıyorlar. Tabii o zaman lise öğrencisi olduğum için, derslerime önem vermemi istiyorlardı, üniversite için. Şimdi üniversitedeyim, belki de bu yüzden pek takmıyorlar kitap okumamı. :) Yani düşünün ki, o zamanlar elimde kitap görseler, direkt alırlardı. Onlardan gizli gizli nasıl okuduğumu anlatamam asla. :) Odama geleceklerini hissettiğimde, yastığın altına sakladığım zamanları hâlâ dün gibi hatırlarım, unutmak ne mümkün. Şimdi bunu arkadaşlarıma, kuzenlerime anlattığımda gülüyorlar bana. Benim o anki adrenalin seviyemi tahmin edemezler tabii. :d


💬💬💬💬

İşte bunları neden anlattım, insan aslında okumak istese, ne yapar eder bir yolunu bulur. Şimdi çoğumuz yok iş, yok ev bir dolu bahane sıralayabiliyoruz. Halbuki hepsini yerli yerinde zamanında yapmış olsak, en azından bir saat dahi kitap okumaya ayırabiliriz. Olmadı gece tam da vakti aslında kitap okumaya onlar için. :)
Bunları ben de yaşadım, o yüzden biliyorum, benim de kitabı elime alamadığım, fırsatım hiç olmuyor dediğim zamanlar oldu, olmadı değil. O yüzden bunların tamamen bir bahane olduğunun da farkındayım aslen. Hiç olmadı, yolda giderken, otobüs, minibüs, tramvayda dahi boş zamanımız var.  O zamanları neden kitap okuyarak geçirmeyelim ki?




Bu yüzden size tavsiyem, her an yanınızda bir kitap bulundurun. İlla bir boş anınız oluyor ve bu boş anı telefonla geçirmektense açın kitabınızı okuyun. Böyle böyle okumanızın da nasıl geliştiğini görebileceksiniz.




"Okuma hızınızı nasıl artırabiliriz?" sorusuna gelecek olursak;

*Bol bol kitap okuyacağız arkadaşlar.
*Gözlerimize pratik yapacağız. Ayrıca zikzak metoduyla okuma şeklini illa ki duymuşsunuzdur, hızlı ve anlayarak bir okuma gerçekleştirmek istiyorsak eğer, benim tavsiyem bu metodu geliştirmeniz ve uygulamanız olacak.
*Kararlı olacağız.
*Kendimize hedefler koyacağız. Misal, bu kitabı bugün bitireceğim, gibi. Veyahut bu kitabı iki saate bitirmiş olacağım gibi. Ya da eğer kitabımız çok kalınsa, tane tane gidebiliriz. Ona da, ilk yüz sayfasını 30-45 dk arasında okumuş olacağım gibi. Önümüze koyduğumuz bu hedefler inanın size çok yararı oluyor. Beynin çünkü nasıl ayarladıysan, onu yapmaya meyilli olarak kontrol ediliyor ve bir şekilde azmederek hakikaten de o saatte bitiriyorsunuz. "Hedef Koyma" o yüzden bana göre altın kural. :) Ve en etkilisi, benden söylemesi.
*Okuduğumuz satıra yeniden dönüp başa sarıp okuma yapmıyoruz. Bu bizi yavaşlatır. Beynimiz zaten o satırı kaydetti, ama biz yeniden ona dönerek sadece kendimizi okumada yavaşlatmış oluruz.


Aslında öyle yazdım ama, çok da belirli  bir yöntemi yok gibi, yani tamamen size bağlı, nasıl okuduğunuz, nasıl okuyacağınız, okuma hızınızı nasıl geliştireceğiniz. Siz isterseniz, bir gecede bir kitap bitirebilirsiniz inanın bana. Yani her şey isteğe bağlı aslına bakılırsa. Bana  ne tür kitaplar okuyabilirim, sorusuyla gelmeyin. Ne isterseniz, ne ilginizi çekiyorsa onu okuyun. Aşka mı merakınız var, romantik kurgulu romanlar var. Dininiz ile ilgili öğrenmeye mi açıksınız, tasavvufi, dini kitaplar bolca var. Ne istiyorsanız, hangi alana düşkünseniz, neyi merak ediyorsanız onu okuyun. Seveceğinizi düşündüğünüz kitaplardan başlayın. Her tür okurum'cuysanız, amenna. Ama eğer seçici iseniz, bu seçim de yalnızca size bağlı bir seçim.

Umarım yazdıklarımda bir nebze faydalı olabilmişimdir bu konuda size.
Şimdiden keyifli ve bol okumalarınız olsun, "hızlısından" :)

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images