Bağbozumu Şarkıları / Şükrü Erbaş | Kitap Yorumu

14:21



Kitabın Adı: Bağbozumu Şarkıları
Yazarı: Şükrü Erbaş
Sayfa Sayısı: 68
Yayınevi: Kırmızı Kedi Yayınevi
Puanım: 4.5/5
Goodreads Puanı: 3.8/5

Arka Kapak:

Tanrılar arasında insan yalnızlığı mı
İnsanlar arasında insan yalnızlığı mı?
Korkusu küçük düşürüyor hayatımızı.
Ne diyordu ince şeylerin annesi
"Ötekini oku, derinde dipte duranı."

Kilisenin bahçesinde mumdan bir harita
Bütün göç yollarının iki ucuna tutunmuş
"Geride kalmanın cezasıyım -diyor-
Biliyor musun, hoyratlık değil de
İncelik yakıyor canımı..."

Bu kalabalıkta bu tenhalık--
Sevgilim, bütün sözlerimi
Mazlumların rüyasından seçtim ben.
Budur, düşünmeden bildiğim
Budur, ayaklarına serdiğim has bahçe...






Hangi acıyla yaprak dökersek dökelim
İnsan kendini seveceği bir dünya buluyor...

🍁


Ben açıkçası Şükrü Erbaş'ı tanıdığım bu kitapla, şiirlerini beğendiğimi dile getirmek istiyorum. Normalde, hep dile getiriyorum, çok fazla şiir okuyan biri değilim, ama bu aralar ne olduysa bir şiir okuma merakı çıktı bende. Böyle de güzel şiirler olunca okunan, tadından yenmiyor elbette. Okuyunca öyle kolay kolay da beğenmem şiiri ama Şükrü Erbaş'ın kalemine, kaleminin ahengine, kelimeleri kullanış biçimine bayıldım. Dışarıya çıkarken yanımda okumak için 
almıştım kitabı, hemen bitti ve ben kendimi şiirleri beğenirken yakaladım.




Yanıma içinden beğendiğim şiirlerin altını çizebilmek adına bir kalem almayı da unutunca hepsini notlarıma kaydettim. Gerçekten şiirleri güzel. Ki zaten Altın Portakal Şiir Ödülü'nü almış bir kitap, bence hak eden de bir kitap. Şiir meraklısıysanız Şükrü Erbaş'ın şiirlerine göz atmanızı tavsiye ederim.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images