Monna Rosa / Sezai Karakoç | Kitap Yorumu

14:34



Kitabın Adı: Monna Rosa Şiirler I
Yazarı: Sezai Karakoç
Sayfa Sayısı: 48
Yayınevi: Diriliş Yayınları
Puanım: 5/5
Goodreads Puanı: 4.4/5

Arka Kapak:

RÜZGÂR

Uçurtmamı rüzgâr yırttı dostlarım!
Gelin duvağından kopan bir rüzgâr
Bu rüzgâr yüzünden bulutlar yarım;
Bu rüzgâr yüzünden bana olanlar...




İyi ki bilmiyor kalabalıklar
Yağmura bakmayı cam arkasından,
İnsandan insana şükür ki fark var;
- Birine cennetse, birine zindan -
İyi ki bilmiyor kalabalıklar.

🍁

Şunu diyebilirim sanırım, şiirler Sezai Karakoç ile birlikte güzel.

Bazen o ne yazarsa yazsın okurmuşum gibi geliyor. Denemelerinde aldığım o tadı, şiirlerinde de başka alıyorum. Sezai Karakoç'un şiirlerine başladığım gibi şairliğine de ayrı bir şekilde hayran kaldım. Çok güzel yazıyor, şiir işte bu, anlatılmak istenen işte bu diyorum.

Başıboş yazılmış şiirler değil onunki, içindeki duyguyu, anlatılanı hissettirecek türden kaleme almış hep Sezai Karakoç. Benim gözümdeki yerinin hep bir başka olduğunu, olacağını artık burada bahsede bahsede biliyorsunuzdur. Zamana Adanmış Sözler şiir kitabı kendisinden okuduğum ilk şiir kitabıydı, hem ilkimdi, öyle bir kıymeti vardı, hem de içindeki güzelliklerden ötürüydü. Acaba denemeleri kadar beğenecek miyim diye düşüncelere boğulduğum zamanlardı. Sonra da Sezai Karakoç yazmış, beğenmeyip de ne yapacağız diyerek elime aldığım gibi biten bir kitap oldu. Monna Rosa onun kadar ballandıra ballandıra anlatacağım bir şiir kitabı değildi ama bu da ayrı bir güzellikteydi.

Sezai Karakoç'un yazılarıyla, şiirleriyle hâlâ tanışmamış iseniz, kesinlikle tanışma vaktiniz gelmiş demektir. Ben de vesile olacak olansam, benden mutlusu olamaz sanırım.





Sezai Karakoç okuyup okutalım. Kesinlikle tavsiyemdir.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images