Brown Girl Dreaming / Jacqueline Woodson | Kitap Yorumu

13:29





Kitap Adı: Brown Girl Dreaming
Yazarı: Jacqueline Woodson
Sayfa Sayısı: 337
Yayınevi: Nancy Paulsen Books
Puanım: 3/5
Goodreads Puanı: 4,09/5

Arka Kapak:

Jacqueline Woodson, one of today's finest writers, tells the moving story of her childhood in mesmerizing verse.

Raised in South Carolina and New York, Woodson always felt halfway home in each place. In vivid poems, she shares what it was like to grow up as an African American in the 1960s and 1970s, living with the remnants of Jim Crow and her growing awareness of the Civil Rights movement. Touching and powerful, each poem is both accessible and emotionally charged, each line a glimpse into a child’s soul as she searches for her place in the world. Woodson’s eloquent poetry also reflects the joy of finding her voice through writing stories, despite the fact that she struggled with reading as a child. Her love of stories inspired her and stayed with her, creating the first sparks of the gifted writer she was to become.






Even the silence has a story to tell you.
Just listen. Listen. 


🍁


Her ne kadar yazarın tarzını beğensem de başta alışamadığım da bir gerçek. Şöyle ki vermek istediği duyguyu tam karşıya geçiremediği kanısındayım ben yazarın. Yalnızca bazı yerlerde o duyguyu tam aldım, ama çoğu yerde, o da büyük ihtimalle yazarın dilinden kaynaklanan bir durum, o hissi tam manasıyla tadamadım. Kitabın goodreadsteki puanına, oylarına baktığımda okuduğum kitabın kesinlikle değecek bir kitap olduğunu düşünmüştüm, özellikle de daha yeni Duyguların Rengi'ni okumuşken bu kitap hakkında da yorumumun güzel olacağı düşüncesindeydim ister istemez bir etki altına girip. Ama maalesef ya ben o vermek istediğini alamadım, ya da kitap olmadı tam manasıyla benim için. Ödül almış bir kitap da olunca işin içinde, insan bir beklenti içine girmekten kendini alamıyor. Bu beklentimi tam manasıyla karşılayamadı. Ama kötü bir kitap mıydı, kesinlikle hayır. Sanırım bana göre değildi. Ya da Duyguların Rengi'nde o kadar takılı kaldım ki, artık bu tarz konuları böyle bir bakış açısıyla roman havasında okumak istiyorum. Kitap ayrıca yazarın hayatını anlatıyor. Otobiyografi bir kitap yani anlayacağınız. Otobiyografi kitabı denince de Son Nefes Havaya Karışmadan gibi bir kitap okumuşken o tadı da alamadım ne yazık ki. Tam manasıyla beğenemedim kitabı. Hatta bu yüzden ne yazacağımı dahi bilemeyip, acaba yorumunu yapmasam mı bu kitabın gibi düşüncelere girdim. Kitap beni bocalattı bildiğiniz. Ama arada verdiği mesajlar güzeldi. O yüzden daha düşük bir puan da veremedim. Çünkü dediğim gibi kesinlikle kötü bir kitap değil. Bilmiyorum, sanırım, tarzını beğensem de bana göre olmayan bir kitaptı...







You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images