Sonsuz Kulluk / Rabia C. Brodbeck | Kitap Yorumu

13:22






Kitap Adı: (Ruhun Özlemi) Sonsuz Kulluk
Yazarı: Rabia C. Brodbeck
Sayfa Sayısı: 254
Yayınevi: Sufi Kitap
Puanım: 5/5
Goodreads Puanı: 4,33/5

Arka Kapak:

8 yıl Londra’da modern dans dersleri aldıktan sonra New York’ta bir sufi merkezinde İslamiyet’le tanışan Rabia Christine Brodbeck, “İslam diniyle tanışmadan önce hayatımın bir amacı, bir gayesi yoktu. Duanın özü, ibadetlerin ruhu ve zikrin bereketi sayesinde tüm hayatım tükenmez bir zenginliğe kavuştu. Her gün ibadet yoluyla Yaratıcıya yönelirken keşfettiğim en büyük hikmet şuydu; içimizde ilahi bir cemal hazinesi var” diyor.

Rabia Brodbeck, “Sonsuz Kulluk” kitabında namaz, oruç, hac ve zekatın ruhundaki manalara ayna tutuyor ve bizleri varlığımızın derinliklerinde Allah’a duyduğumuz iştiyakı ibadetler yoluyla keşfe çağırıyor.

Bir mühtedinin ihlas ve samimiyet hisleriyle kaleme alınmış olan bu kitabı okuduktan ilahi yasayı bir külfet değil rahmet olarak görmeye başlayacaksınız.








Beden, Cenab-ı Hakk'ın en değerli sanatıdır. Maneviyat âleminin sultanı Ali bin Ebi Talip der ki: "Şifa kendinizdedir, ancak bilmiyorsunuz. Hastalık kendinizdendir, ancak görmüyorsunuz. Harfleri gizliyi aşikar eden 'Kitab-ı Mübin'siniz. Zannediyorsunuz ki, küçük bir bedenden ibaretsiniz. Oysa âlem-i kebir içinizdedir. Kendi nefsiniz üzerinde düşünseniz dışarıda olana ihtiyaç duymazsınız, ancak akletmiyorsunuz." 



🍁



Beni öyle bi' kendine çeken bir kitap oldu ki... Neredeyse her sayfanın altını çizdim, dolu dolu alıntılar biriktirdim. Kitap muazzamdı. Okumadan önce zaten hakkında yapılan yorumlardan ötürü beklentim kesinlikle düşük değildi ve bana kalırsa beklentimin üstüne dahi çıktı diyebilirim.
Yazarın sonradan müslüman olduğunu öğrendiğimden beri kitap daha çok ilgimi çekiyordu açıkçası. Çünkü o tarz durumları olsun, hikâyeleri olsun çok severim. Onun hikâyesini de anlatmış olsaydı seve seve okurdum. Anlatım dilini o denli sevdim. Bir de bir konu üzerinden öyle değişik bakış açılarıyla konuyu ele alıp anlatmış ki, anlatmada bu derecede zenginlik katmasına bayıldım. Her konu için aynı şey geçerliydi. İlk konuları olduğu gibi, Namaz, Zekât, Oruç, Hac konularını ele alış biçimini büyük bir keyifle okudum. Araya iliştirdiği ayet, hadis, sahabelerden örnekler olsun konuyu açması çok güzeldi ve yeni yeni okuduğum, öğrendiğim örnekler hakkında kendi kendimle iç muhasebeye girdim hemen. Yazar, sonradan müslüman olmuş biriyken bu denli örnekler vermesi ve önemli konular hakkındaki verdiği bilgiler ve örnekler beni şaşkına uğratmaktan geri durdurmadı, sonra iç muhasebemde dedim ki, sen müslüman bir ailede büyüyüp yetişmişken senin bu yaptığın, bu örnekleri, hadisleri yeni duymuşken, "taklid-i iman"a girmiyor mu şimdi? Kendime kızdım biraz da. Sonra yazarı yeniden içten içe kutlayıp, Allah ondan razı olsun dileklerimi sundum. 
Bu kitap şu an öyle bir değerli hâl biçti ki kendine birdenbire, hepinize tavsiye etmek istiyorum. Altını çizdiğim her bir satırı burada paylaşmak istiyorum. Ama o kadar çok ki, paylaşabilirsem yalnızca birkaçını paylaşabileceğimi biliyorum. O zaman diyeceğim şu ki; 
bu kitabı okuyun lütfen.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images