Tesirsiz Parçalar / Ali Lidar | Kitap Yorumu

04:06





Kitap Adı: Tesirsiz Parçalar
Yazarı: Ali Lidar
Sayfa Sayısı: 240
Yayınevi: İthaki Yayınları
Puanım: 3/5
Goodreads Puanı: 3,99/5

Arka Kapak:

Beni affetme... Anlama da... Hayatımın özeti, düzeltilemeyecek kadar vahim bir anlatım bozukluğu... Beni daha fazla konuşturma... Ben susayım, sen ağla... Gusül abdesti alabileceğim kadar gözyaşı biriktir benim için... Sonra beraberce çayıma siyanür karıştıralım. Önce göm beni, sonra anla…"

Çocukluğa, büyümeye, Beşiktaş'a, bayramlık ayakkabılara, içinden oyuncak çıkan yumurtalara, coğrafi uzaklıklara, bakmak için ölünen gözlere bakamaya, âşık olmaya ve olamamaya; bazen Deep Purple'a, bazen Ferdi Tayfur'a, bazen Salinger'a, bazen Oğuz Atay'a; anneye, babaya, kardeşe, sevgiliye, insana; kısacası hayata dair tesirli bir bakış açısı...

Yanı başımızdaki insanların trajedilerine bir sigara içimi süresince üzülüp sonra unuttuğumuz bir dünyada Ali Lidar, yazdıklarıyla donmuş insanlığımıza ateşle yaklaşıyor.






Büyüdükçe bir şeyi şaşkınlıkla fark ettim. Diğerleri hakkında çocuk aklımla vardığım yargı doğruymuş. Büyüklerin dünyası gerçekten çok sıkıcı ve üzüntüden başka hiçbir vaatleri de yok... 

🍁

Bu deneme kitabını çok merak ediyordum, hep aklımdaydı okumak. Kitap kız kardeşime ait, hatta o okuyordu. Baktım devam edeceği yok, elime aldığım gibi bitirdim. Bu tür deneme yazılarını çok hızlı okuyorum ister istemez, ama yine de çizdiğim birçok satır da oldu kitapta. Çocukluğa, büyümeye ve nicelerine; Oğuz Atay'a... Kitabın başlığının aksine tesirli bir bakış açısıyla yaklaşılmış. Peki asıl beklediğimi alabildim mi? Pek değil açıkçası. Samimi bir dili var gibiydi, ama o samimiyeti bence pek okuyucuya geçmedi gibi. En azından bana geçmedi, o yüzden de bir eksiyle başladı kitap. Yine de aralardaki anıları olsun, cümleleri olsun, beklenmedik yerlerde bizi vurması da hiç olağan değildi yani. O yüzden dediğim gibi altını çizdiğim birçok satıra ev sahipliği yapmış bir kitap vardı karşımda. Sanırım ben bundan daha fazlasını istiyorum bir deneme yazısında, gerçekten o samimi dilini tanımayı, samimiyetinden bir nebze olsun tatmayı arzu ederdim. Olmayınca, orta hâlli bir deneme kitabı oldu çıktı benim için. Okundu ve geçti gibi...

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images