Sıradışı Bir Ödül Töreni / Mustafa Kutlu | Kitap Yorumu

03:32





Kitap Adı: Sıradışı Bir Ödül Töreni
Yazarı: Mustafa Kutlu
Sayfa Sayısı: 153
Yayınevi: Dergah Yayınları
Puanım: 3,5/5
Goodreads Puanı: 3,6/5





Mustafa Kutlu'nun hikâyelerindeki o samimi tadı almayı seviyorum, ama bu kitapta bir şeylerin yarım kaldığını düşünüyorum. Kitabın kapağını kapattıktan sonra hâlâ içimde olan o merak unsurunun biraz da olsa dinmesini isterdim. Tabii dinmeyeceğini de anlamıştım ister istemez. Bittikten sonra, Nezaket'in Yüzbaşı ile olan hikâyesini hâlâ merak ederken buldum kendimi, Saadet'in bu durumu açıkça belirtmiş olmasına rağmen yine de bekledim bir şeylerin gerçekleşmesini. Nezaket karakterini çok sevdim ama, hareketleri, davranışları olsun yakın hissettiğim bir karakter oldu. Hele de her yeni bir durum esnasında oluşan bu heyecanını bayılarak okudum. Onunla birlikte kendimi de heyecanlanırken buldum. Enstitü için olan heyecanı ve Başkan'a anlatırkenki bu kararlı duruşu beni çok etkiledi. Ve o binanın onun elinden, düşüncelerinden geçmesiyle gerçekten güzelleşeceğine inandım.
Sıradışı bir ödül töreni dedikleri gerçekten de sıradışıydı ve ilginçti. Okurken şunu düşünüyorsunuz: Bu nasıl bir ödül töreni? Aziz Bey'in ödülünü alacak mı, alamayacak mı düşüncesi sardı bir de beni. Ödülü veren derneğin ismi ise kafaları daha da karıştıracak cinsten emin olun ki: Kafadanbacaklılar Derneği. Amblemi de ahtapot. O da ayrı bir konu...
Şöyle ki, bir karakterden hoop başka bir karaktere geçişi Mustafa Kutlu nasıl bir titizlikle yapıyor bilemiyorum ama kesinlikle hayran olduğum bir gerçek. Başka bir yazardan okusam çok eğreti duracağına emin olsam da, Mustafa Kutlu'da olması gerektiği gibi durmasına bayılıyorum. Zaten ben de yazarın bu özgün tarzını böylesine seviyorum ya!
Ama okuduğum diğer iki kitabında tam aldığım hissi bu kitabında yarım kalmış gibi bir hisle aldığım için puan kırdım ne yazık ki.





Umut sen ne renkli bir kuşsun.
Umut sen ne sesli bir kuşsun.
Umut seni gözünden öpüyorum. 

🍁

"Büyük bir kütüphanesi var. Bir yere bağışlamak hususunda kararsız. Kararsızlıktan hoşlanmaz. En kötü karar kararsızlıktan iyidir. Ne olacak bu kitaplar? En kötüsü bu. Rüyalarına giriyor. Kitaplarının kıymetini bilmeyecekler diye ödü kopuyor."




MUSTAFA KUTLU







You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images