Sevda Sözleri / Cemal Süreya | Kitap Yorumu

03:37






Kitap Adı: Sevda Sözleri
Yazarı: Cemal Süreya
Sayfa Sayısı: 329
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Puanım: 2/5
Goodreads Puanı: 4,54/5

Arka Kapak:

Cemal Süreya, Cumhuriyet Dönemi şiirinin en özel "vitamin"iydi.
Lirik, erotik, politik gür bir ırmak.
"Sevda Sözleri" bu büyük ustanın bütün şiirlerini bir araya getiriyor.
Öyle bir bütünlük ki bu, sıcak, tılsımlı ve ölümsüz...




Şu bir gerçek ki, Cemal Süreya ile çok zıt yönlerimiz ve düşüncelerimiz var, bu şiir kitabıyla birlikte bunu görmüş oldum. Ve kitabında beğenemediğim bir dolu kelime, cümle, şiir oldu. Bana göre duygusu yoktu şiirlerin ya da ben tadamadım bilmiyorum. Yani sanki duyguyu üstünkörü geçip gidiyor ve bizim bir şiirinde de olsa en ufak bir duygu geçişine izin vermiyor olması beni huzursuz etti ve ben böyle olunca da şiirlerini sade ve düz bir şekilde okumaktan kendimi alamadım. Elime geçen hiçbir tat da yoktu açıkçası. Artı olarak rahatsız olduğum konular da yok değildi. Cemal Süreya'nın bana göre olmayan bir şair ve şiir adamı olduğu kesin. Goodreadste bir dolu beş ve dört puanın arasında resmen benim vermiş olduğum iki puan öylece sırıtmış olsa da, başka bir puan veremedim de açıkçası. Benim için yanlış olan bir şiir kitabıyla mı tanıdım acaba kendisini diyeceğim ama görüşlerinin bana ters geldiğinden ötürü bu düşünceye de tutunamıyorum. İçinde birkaç beğendiğim şiirleri de vardı elbette, yok değil. Zaten hemen altlarını çizdim onların da. Ara ara belki buradan da atarım onları. Ama diyorum, keşke bunlar daha fazla olsaydı... Bilmiyorum, belki tam size göre bir şair, okuduğunuzda. Ama şu bir gerçek, bana göre değil maalesef.




Bir kırıldık daha da kırılırız
Kimse dokunamaz bizim suçsuzluğumuza. 

🍁

Aşkı anılar besliyor düşler kadar
Bu yüzden diyorum ki aşk eskidikçe aşktır
Sevgi eskidikçe sevgi.


You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images