Yabancı / Diana Gabaldon | Kitap Yorumu

03:59


Kitap Adı: Yabancı (Outlander #1)
Yazarı: Diana Gabaldon
Sayfa Sayısı: 838
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Puanım: 5/5
Goodreads Puanı: 4/5

Arka Kapak:

Eşsiz bir hikâye anlatımı... Unutulmaz karakterler... Zengin tarihi detaylar...

İşte bunlar Diana Gabaldon'ın romanlarına damgasını vuran en büyük özellikler. 

Yayınlanır yayınlanmaz New York Times gazetesinin en çok satan kitaplar listesine hızlı bir giriş yapan Yabancı serisi, eleştirmenlerin büyük övgüsünü kazandı ve milyonlarca okuyucuyu etkisi altına aldı. Serinin başlangıç kitabı olan ve heyecanlı bir macera ile bir aşk hikâyesini başarıyla harmanlayan bu büyüleyici ve tutku dolu romanda olağanüstü iki karakterle tanışıyoruz; 
-Claire Randall ve Jamie Fraser.- 

Sene 1945. Eski bir savaş hemşiresi olan Claire Randall, evine dönmüştür. Tekrar bir araya geldiği eşiyle ikinci bir balayına çıkar. Salisbury Düzlüğü'nde bulunan tarihi taş çemberini ziyaret ederler. Bu taşlardan birine dokunan Claire birden kendini, savaş yüzünden yıkılmış ve gruplaşmış sınır baskınlarına maruz kalan İskoçya'da bir yabancı olarak bulur. Sene 1743'tür.

Anlayamadığı güçler tarafından zaman içinde geçmişe savrulan Claire, hayatı için tehdit oluşturabilecek mülk sahipleri ve casusların arasına düşmüştür. Cesur bir İskoç savaşçısı olan James Fraser, Claire'e öyle sınırsız bir aşk sunar ki, genç kadın sadakat ve tutku gibi iki zıt duygunun arasında sıkışıp kalır. Farklı zamanlarda yaşayan ve hiç ortak özellikleri olmayan bu iki adam arasında bir seçim yapması gerekmektedir.





"Saksonyalı."
Durdum, kama hâlâ elimdeydi.
"Ne var?"
"Çok mutlu bir adam olarak öleceğim."




Harika bir seriye başlamış olmaktan ayrı bir keyif, ayrı bir mutluluk duyuyorum. Bir de bu kadar güzel kurgulanmış olması ise kendini her ne kadar 800 sayfa kadar dahi olsa okutturuyor. Çok zekice kurgulanmış ve akıcı üslubuyla yazar beni kendine aşık etti resmen. Daha ilk kitaptan tutulduysam 🙊, umarım diğerlerinde bu hayal kırıklığına dönüşmeden daha da fazla arta arta devam eder. 

James Alexander Malcolm MacKenzie Fraser. 😍

Onun hakkında sayfalar dolusu şey yazmak istiyorum, acayip sevdim ben bu karakteri. Ara ara öylesine saftı ki, ara ara da öyle delicesine zekiydi... Tamamen hayran olunası bir karakter yapmış yazar ve olmuş mu olmuş hem de nasıl olmuş!
Claire'i ise büyük bir merakla okudum açıkçası, çünkü ona ne yapacağı belli olmazdı bana göre. Ne yaparsa yapsın, hangi kararı verirse versin yine büyük bir merak olacaktı kafamın içinde. Acaba o nolacak, diğeri ne olacak gibi tüm düşünceler beynimi kemirip duracaktı ki seçim yapana kadar da bu böyle devam etti. Nasıl bir seçim yapacağı konusu benim için tam bir merak konusuydu zaten, tam bir fikir sahibi olamamıştım çünkü Claire için. Bir yanda kocasına kavuşmak için yanıp tutuşan bir Claire, diğer yanda ise kendini ve kalbini yavaş yavaş Jamie'ye kaptıran bir Claire vardı. O yüzden net bir düşünce kafamda şekillenmedi açıkçası benim için. Bana göre ikisini de tercih edebilirdi. Belki dedim bu kitapta tercih etmemiştir bile, çünkü serinin daha ilk kitabı ve seri baya 🙈 bir kitaptan oluşuyor öyle olunca böyle bir düşünce de sardı beynimi. Bilemedim yani tam olarak net bir şekilde. Gözümde canlandıramadım. Diğer yandan başka başka karakterlerle kitap öyle zenginleştirilmiş ki, hayran kaldım. Yani kitabı okumadım, resmen yaşadım. Film izliyormuş gibi bir tatla okudum kitabı. Dizisinin bir iki bölümünü izlediğim için aklıma sürekli o geldi ve dizisi de tam kitapla gidiyor izlediğim kadarıyla anladığım bu oldu. Dizisi de aklınızdakileri bir şekile koymanız için ideal olabilir bana göre. Çünkü dizisi de güzel gidiyor gibi. Aklımda çünkü okurken hep dizideki Jamie vardı. 🙈
Anlatım, kurgu, üslup, karakterler, olay örgüsü... Her şeyiyle diyorum size, büsbütün tamamdı Yabancı. İyi ki başlamışım dediğim serilerden oldu bile.
Daha önce böyle bir kurguyla karşılaşmamıştım, yani ciddi anlamda söylüyorum kurgu aşmış kendini. Diana Gabaldon'ın da anlatımıyla öyle okunduruyor ki kitap kendini.
Yazara bundan sonra ayrı bir hayranlığım olacak gibi, bundan eminim.
Bu tarz kitaplar okumayı seven ve kitabı çok merak edenler için diyorum ki, hemen başlayın. Hiç burada okumakla dahi vakit kaybetmeyin. Benden size tavsiye olsun.



You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images