Ditto / Güney Kore | Film Yorumu

12:02




Diğer Adı: Donggam
Yapım: 2000 / Güney Kore
Tür: Romantik, Dram
Yönetmen: Jeong-kwon Kim
Oyuncular: Ji-won Ha, Ha-neul Kim, Yoo Ji-tae, Ji-tae Yu, Bong-hak Maeng, Seung Min-Lee, Yong-woo Park
Senaryo: Jin Jang
Yapımcı: Dong-kwon Lee, Tae-seok Lim
Müzik: Wook-hyeon Lee
Süre: 1 saat 50 dk.

Konusu:

Yoon 1979 yılında yaşayan bir üniversite öğrencisidir. Donghee isimli başka bir öğrenciye aşık olan Yoon, plotonik aşkını gözetlerken yakalanır. Utancından, orada bulunma sebebine bir bahane arayan Yoon, masanın üzerinde duran bozuk radyonun kendisinin olduğunu iddia ederek yakalanmaktan kurtulur. 
Yoon, radyonun bozuk olduğunu bilmemektedir. Zaten, elektronikle de ilgilendiği falan yoktur. Fakat bir gün radyodan bir genel çağrı ananso alır. Anonsu yapan, Ji In adında, kendi yaşlarında bir delikanlıdır. İkili radyodan konuştukça, garip birşeyin farkına varır: Yoon 1979 yılında, Ji In ise 2000 yılında yaşadığını iddia etmektedir. 
Her ikisinin de birbirine kanıt sunması ve Ji In 'in radyosunun, fişi çekikken de çalışması üzerine; ikili bu durumu kabullenir. Ji In ve Yoon 'un konuşmaya devam etmeleri, geçmişte ve gelecekte her ikisinin de hayatına sirayet eden çok dramatik bir olayı gün yüzüne çıkartacak, her iki gence de şok yaşatarak; hayatlarını değiştirmelerine vesile olacaktır.... 

Zamanın iki farklı çizgisinde-boyutunda yaşayan insanları bir araya getiren filmlerden biri Ditto/Donggam. Bir Kore yapımı olması ise, filmi emsallerinden bir adım öteye taşıyan en büyük artısı. Boyutlar arası aşkı, arkadaşlığı ve dramı, farklı bir boyutta ele alan bir yapım.





Filmi izleyeli çok oldu, bilmiyorum nereden kafama esip de açıp izlediğimi. Ama şunu hatırlıyorum ki, bir film arayışındaydım, özellikle de Kore filmi izlemeyi çok istiyordum. Tabii o zaman boş vakit mi çoktu bilmiyorum, bir anda bu filme denk geldim ve konusu ilgimi öyle çekti ki! Dedim, tamam, aradığım film bu olmalı. Hem izlerken de keyifli olur düşüncesi içerisindeydim.
Ama ne keyif!
Normalde yukarıda türünde yalnızca "romantik" yazıyordu, ben ekledim oraya "dram"ı. Çünkü bana göre film tam bir dram filmi. Ben izlerken çok etkilendiğimi söylemeliyim. Böyle geçmişe dönüş geleceğe gidiş gibi fantastik filmler vardır elbet, ama hepsini bir kenara bırakın. Bu hikaye, bu senaryo çok başka bir senaryoydu. İzlemeye başladığım an, olay koptu benden.
Kızın, platonik aşkına onu izlerken yakalanışıyla başlıyor her şey. Sonra o panik hâliyle eline orada ne geçtiyse alıyor, ne olduğunu dahi önemsemeden. Sonra o radyo hayatını değiştiriyor. Aslında değiştirmiyor, kaderini yaşıyor da diyebiliriz bir nevi.
Senaryosuna bayıldığımı söyledim zaten, oyunculuklar da keza aynı derecede çok iyiydi. Dramı öyle rayında oturtur şekilde yapmışlar ki filmde. Belki her izleyen ağlamaz, ama ben çok duygusal olduğumdan mıdır nedir, bilmiyorum, baya ağladığımı bilirim.
Hayatınızın bazı noktaları vardır, kader orada kesişir ve aslında siz kaderinizin yönünü belirlersiniz.
Yoon, o kadar iyi, o kadar saf ki...
Ji In'e kanım baya ısınmıştı zaten daha ilk gördüğümde. 
Ama izleyin diyorum size kesinlikle bu filmi. Öyle olaylar var ki, şu an söyleyeceklerimi kısmak durumunda kalıyorum.
Kitap olsaydı okurdum, olayları biliyor olsam da dahi.
Bu ilginç konusuyla film zaten sizi kendine çekecektir, biliyorum.
Ben çünkü direkt konusuna tutulup hemen açmıştım filmi.
İyi ki izlemişim dediğim filmlerden oldu kendisi.
Çok başarılı bir filmdi.

Bu film, benim burada önereceğim ilk film. Filmin kıymeti de arttı. :')




* Filmle ilgili yukarıda verdiğim ayrıntılar, yeppudaa.com 'a aittir.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images