Belki Yine Gelirim / Ahmet Telli | Kitap Yorumu

05:22





Kitap Adı: Belki Yine Gelirim
Yazarı: Ahmet Telli
Sayfa Sayısı: 91
Yayınevi: Everest Yayınları
Puanım: 5/5
Goodreads Puanı: 4,16/5

Arka Kapak:

Dudaklarımı kanatırcasına ısırıyorum günlerdir
Her sözcük dilimin ucunda küfre dönüyor çünkü
Bir gök gürlese bari diyorum bir sağnak patlasa bitse bu sessizlik, bu kirli yapışkanlık bitse
Ama bir tufan az mı gelir yoksa yine de
Yırtılan ve parçalanan bir şeyler olmalı mutlaka
Hiç durmadan yırtılan ve parçalanan bir şeyler
(Tanıtım Yazısı'ndan)




Gün biter gülüşün kalır bende
anılar gibi sürüklenir bulutlar
Ömrümüz ayrılıklar toplamıdır
yarım kalan bir şiir belki de
.
.
.
Aşkı ve çılgınlıkları nasıl da unutmuşuz
oysa sevmeyi, gülümsemeyi bilmiyorsa insan
öfkelenemez bile artık ve kent öfkesiz
insanlara yenilmemiştir hiçbir zaman 

🍁

Bir insan, bir yazar, sizi bir şiir kitabına nasıl ısındırabilir sorusunun cevabı kesinlikle bu şiir kitabının içinde saklı!
Şiirleriyle beni benden aldı, Ahmet Telli. Kendimi nadide bir inci bulmuş gibi hissediyorum. Şiir okumayı severim, ama öyle her şiiri de sevemem. Bu şiir kitabıyla tabularımı yıkmak üzere gelmiş görünüyor. Çok güzeldi! Gerçekten her bir şiirini beğeniyle okudum. Kafiyeyi severim ben daha çok şiirlerde, ama bu şiirlerin öyle belirli bir kafiyesi yok. Varsa da yarım kafiyeler çoğunlukta. Ama şiirlerin her biri sanki bir yaşanmışlık atfediyor bizlere. Çok inceden göndermeler de var gibi sanki, ama bunu öyle bir kıvraklıkla ele alıyor ki, insan, Ahmet Telli'nin bu kelime oyunlarına hayran kalmadan edemiyor. Ben bunlara kelime oyunları diyorum, çünkü hakikaten de şairler kelime oyunlarıyla şiirlerini ele alıyorlar. Kimi bunu gerçekten başarılı bir şekilde okuyana sunabiliyor, kimi ise başarısız kalıyor bu yönde. Ahmet Telli'nin kelime oyunlarına hayran kaldım. Ne zaman başladım, ne zaman bitti anlayamadan sayfaları çevirmişim de baktım ki... Bitmiş elimde. Şiirleriyle beni kesinlikle kendisine çekti. Elimde bulunan iki şiir kitabını daha okumak için can atıyorum. Ama hemen bitmesin de istediğimden şimdilik ne zaman başlayacağımı da bilemiyorum ne yazık ki.
Ahmet Telli alın, okuyun. Şiirlerinde kaybolun gidin... Kesinlikle tavsiyemdir!












You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images