İyi Kız / Mary Kubica | Kitap Yorumu

04:36




Kitap Adı: İyi Kız
Yazarı: Mary Kubica
Sayfa Sayısı: 464
Yayınevi: Martı Yayınları
Puanım: 5/5
Goodreads Puanı: 3,81/5

Arka Kapak:

İyi bir insan olup olmadığıma karar verecek olanlar kim? Ailem mi? Arkadaşlarım mı? Yoksa ne yaşadığıma dair en ufak bir fikri bile olmayan etrafımdaki insan kalabalığı mı? Tabii ki hiçbiri… İyi ya da kötü biri olduğumu benden başka kimse bilemez.

Nüfuzlu bir ailenin kızı olan resim öğretmeni Mia, esrarengiz bir yabancıyla barda tanıştığı gece ortadan kaybolur. Genç kız aylar sonra ıssız bir kulübede bulunur, ancak o eski Mia değildir artık. Tamamen değişmiştir ve yaşadıklarına dair bölük pörçük parçalar hatırlamaktadır. En tuhaf olansa, kendini artık Chloe olarak tanıtmasıdır. Peki kimdir bu Chole denilen kız?

Ve Mia neden kendisine bu isimle hitap edilmesini istemektedir? Bu soruların cevabını hiç kimse bilmemektedir. İşin aslı, Mia'ya dair bilinmeyenlerden yalnızca biridir bu... 17 ülkede yayınlanan, zekice kurgulanmış sıra dışı hikâyesiyle İyi Kız, kusursuz ailelerin bile göründükleri kadar mükemmel olmadıklarını kanıtlar nitelikte çarpıcı bir ilk roman.

"Karakterlerin yaşadığı ruhsal çöküntülerin ve ikilemlerin son derece gerçekçi ve çarpıcı bir dille kaleme alındığı muhteşem bir ilk roman."
-Publishers Weekly-

"Her sayfasında okuyanları yerine çivileyecek türden çarpıcı bir psikolojik
gerilim romanı."
-Chicago Tribune-

"İnanılmaz olana inanmaları konusunda okuyucularına meydan okuyan Mary Kubica'nın üslubuna hayran kalmamak elde değil."
-New York Times-
(Tanıtım Bülteninden)





Gözlerim yıllar önce çektirdiğimiz aile fotoğrafına kayıyor. Fotoğrafta James, Grace, Mia ve ben varız. Diğer herkes sanki zorla kamera önüne yerleştirilmiş gibi duruyor. Yapmacık gülücükler, çatık kaşlar, devrilen gözler. Ben bile. Oysa Mia resmen mutlu görünüyor. Neden? Merak ediyorum. Ona mutlu olması için asla bir sebep vermedik ki.

🍁

Öncelikle, kitabı bana çokça tavsiye eden ve okuyayım diye gözümün içine bakan @busunkitapligi na çok teşekkürler. Sayesinde bu güzel kitaba başlayıp bitirebildim. Çünkü bana kalsa daha bu kitap okunmayacaktı.
Bu kitaba başlamadan önce kafamda ne vardı bilmiyorum, ama erteleye erteleye bir hâl olarak okudum resmen kitabı ve pişman mıyım bundan? Kesinlikle evet. Kitap o kadar akıcı ki, sürekli olarak erteleme çabalarıma şimdi kendi içimden kendime kızıyorum.
Kitap enfesti. Hele de o sonunda öylece kalakaldım ağzım açık bir vaziyette. Ciddi söylüyorum ağzım açık bir şekilde kaldım. Hiç beklemiyordum böyle bir şey olacağını. "Nasıl yani?" olmuş olabilirim bir dakika boyunca yani bu yüzden.
Başları ama çok kafamı karıştırdı, bir önce diyor, bir sonra diyor. Bu yüzden başta bir anlayamadım. Daha sonra nasıl olduysa buna alıştım ve önceleri sonraları olan olaylar tam tamına kafamda yerli yerine oturdu. Bu yüzden ben bu önce-sonra ilişkisini çok beğendim. Film tadındaymış gibi okudum bu nedenle. Çok sürükleyiciydi. Ben kitaba bayıldım. Mia'nın kendisine neden Chloe dediğini, Colin'in kim olduğunu, ne yapmaya çalıştığını, Mia'nın ailesindekilerin nasıl bir birey oldukları falan çok şahane kurgulanmıştı bana kalırsa. Ve Mia'nın kendisini böyle bir ailede nasıl soyutlayabildiğine de ayrı şaşırdım. Hâlâ bir şeylerden kendi kendine mutlu olabilmesi, sevdiği şeyler uğruna babasının otoritesini ezip geçmesi falan bana kalırsa böyle bir baba için olunca takdire şayandı. Ki Mia hiç kız kardeşi Grace gibi değil, kimsenin boyunduruğu altına girecek bir kız değil, aksine kendi ayaklarının üzerinde durmayı çabalayan ve sevdiği işi yapmaya çalışan bir resim öğretmeni. Bu yüzden ona öyle bir imrendim ki... Sevdiği şeyler uğruna gözünü karartması beni çok etkiledi açıkçası. Mia'yı okumayı bu nedenle çok sevdim. Colin ise çok bambaşka bir olay... İlk başta gerçekten amacını anlayamasam da yine de bana davranışları acemice gelmişti zaten. Ve bir şeylerin düz gitmek yerine ters gideceği Colin ile birlikte belliydi nedense. Onu anlatmayı, onun hakkında daha fazla konuşmayı acayip isterim. Ama belki spoiler olur düşüncesiyle susacağım. İçimde saklayacağım.
Dediğim gibi ben kesinlikle kurguya bayıldım. Sonundaki o öğrendiğim durumla birlikte kurgu başkalaştı bile gözümde ve yeniden okumayı dahi düşündüm, sırf o durumdan ötürü olayları baştan başa düşünmeye çalıştım. Öyle bir olaydı yani öğrendiğim şey. Tüm yaşanılanları yeniden sorgulayacağınız bir sonla karşılaşıyorsunuz.
Bu kitabı kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. İnşaallah benim kadar keyif alarak okursunuz.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images