Sütçü İmam / Cahit Zarifoğlu | Kitap Yorumu

04:04





Kitap Adı: Sütçü İmam
Yazarı: Cahit Zarifoğlu
Sayfa Sayısı: 95
Yayınevi: Beyan Yayıncılık
Puanım: 4/5
Goodreads Puanı: 4,13/5

Arka Kapak:

Nasılsa kendini kaybetmeyen birinin sesini duymaya başlıyorum. Belki de insan değil. Belki de o şehirde olup bitenleri, gelecek kuşakların iyi anlamaları için, yavaş yavaş ve bulandırmadan anlatan biri. Belki bir mantık, bir akıl. Ama hiçbir zaman tarih değil. Belki onunkine benzer bir dille, dinlememiz için peşine takılmış biri. Onunla istediğimiz an dar sokaklarda, meydanlarda, bulvarlarda karşılaşabiliriz. Bize Maraş´ın ilkin İngilizler, daha sonra da Fransızlar tarafından işgal edildiğini, şehir halkının nasıl tecavüze uğradığını, bunlardan en önemlisi olarak, ermeni devriyelerinin kadınlara nasıl ve niçin sataştığını ve Sütçü İmam´ın bunları nasıl tabancasıyla susturduğunu anlatacaktır...





Ortada ayakta düşman kalmaz. Yanlardan ve yakından silahlı Türkler gelir. Şehrin kurtuluş sürecini işleyen tablolarla, eller üst üste konur. Sokağın içindeki kadınların yüzlerinde yavaş yavaş bir memnunluk çizgisi belirir, artar ve çocuklar dahil inci gibi dişlerini göstererek son derece mutlu gülümserler. 

🍁

Kitabın ismini çok duyuyordum, ama hiç tiyatro yazısı olabileceği aklıma gelmemişti. Kütüphanede de "Cahit Zarifoğlu!" diyerek gözüme kestirdiğim gibi elime aldım ve kısacık da olunca hemen o gün okuduğum gibi bitti. Şunu dile getirmeden geçemeyeceğim ki, Cahit Zarifoğlu, gerçekten çok zarif adam. Yedi Güzel Adam'ın dizisini izlerken de kendisinden etkileniyordum zaten, şiirleri olsun ayrı bir yeri var bende. Bir tiyatro yazısıyla karşılaşmayı beklemeyen ben, başlangıçta biraz afallamış da olsam, okudukça alıştım. Tek sorun sanırım benim için, çok fazla karakter olmasıydı. Olaylara bu yönden yetişemedim, hangisi hangisiydi oldum bir ara ve kafam da böylelikle karman çorman oldu. Ama kitabın başında Hüseyin Durukan'ın bahsettiği olaylarla birlikte Sütçü İmam'ı tanıyacağım için kendimi de mutlu hissettim. Kısacık bir tiyatro yazısının altından birçok anlam çıkardı beynim. Yalnız dediğim gibi, hiç tiyatro yazısı okumaya alışkın olmayan ben, afallamam ile birlikte kitabı öyle sonlandırdım. Kahramanlık ile ilgili tarihi kurgusuyla bir tiyatro yazısı diyebiliriz sanırım bu kitaba. Tiyatro yazısı okumayı düşünürseniz, tavsiye ederim.










You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images