Yaza Yolculuk / Tomris Uyar | Kitap Yorumu

04:09




Kitap Adı: Yaza Yolculuk
Yazarı: Tomris Uyar
Sayfa Sayısı: 88
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Puanım: 3/5
Goodreads Puanı: 3,74/5

Arka Kapak:

Yaza Yolculuk'ta öğretilen basmakalıp değer yargılarının yeniden gözden geçirilmesi, kişinin kendine ve yaşadığı yere dönüş yolculukları yaz mevsiminin aracılığıyla anlatılıyor. 
1987 Sait Faik Öykü Ödülü'nü kazanan kitap, yazarın iç yolculuğunun, iç hesaplaşmalarının en güzel örneklerinden biri olma özelliğini de taşıyor.





Dedim ya, sevginin anlamını bilemiyorum artık, o sözcüğü kullanmadan. 

🍁

Tomris Uyar'ın kalemini bu kitabıyla tanımış oldum ve iyi mi ettim yoksa kötü mü emin değilim. Çünkü bu kitabı hakkında tam olarak ne düşündüğümü de bilemiyorum açıkçası. Yaza Yolculuk kitabıyla çoğu kişinin beğenisini kazanmış yazar aslında, ama bana pek öyle olduğunu söyleyemem. Net bir şey kesinlikle bulamazsınız, Tomris Uyar'ın dilinde, okuduğum bu kitabıyla anladığım bu oldu. Söylemek istediklerini, ifade etmeye çalıştıklarını öyle süslü kelimelerin ardına saklıyor ki, ne demeye çalıştığını anlayamadan geçip gidiyoruz o satırı. Yine de Yaza Yolculuk kitabı beni tam anlamıyla çekemedi kendine. Sayfalarda ilerlerken bir olaya çıkmadığını kavramak bende hayal kırıklığı yaşattığı su götürmez bir gerçek. Bana kalırsa, Tomris Uyar'ın kalemini hâlen tatmamışsanız benim gibi, bu kitabı iyi bir başlangıç olmayabilir.




You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images