Muhammed M. Pickthall - Bir İngiliz Yazarın Müslüman Olarak Portresi / Dr. Kemal Kahraman | Kitap Yorumu

04:59





Kitap Adı: Muhammed M. Pickthall - Bir İngiliz Yazarın Müslüman Olarak Portresi
Yazarı: Dr. Kemal Kahraman
Sayfa Sayısı: 280
Yayınevi: İz Yayıncılık
Puanım: 4,5/5
Goodreads Puanı: 4/5


Arka Kapak:

Müslüman olmuş ünlü İngiliz düşünürün yakın tarihe dair önemli bilgiler ışığında hayatı ve şahsiyeti.





Kendi ulusunun özelliklerini taşımakla beraber, o, bir ulusun sınırlarıyla yetinecek insan değildi. Belki de İngiliz olmayan yanı işte buydu. 

🍁

Bu kitap kitapyurdu'ndan bana İz Yayıncılık'tan aldığım kitapla birlikte hediye olarak gönderilmişti. Öyle bir kampanyası vardı. Ve açıkçası kapağıyla hiç de ilgimi çekmemişti o zamanlar ve okumayacağımı düşünerek koymuştum rafa öylece. Ama dün elime bir alayım içinde acaba neler var, ne yazıyor, ne anlatıyor acaba derken buldum kendimi ve sonuç olarak daha önce hiç tanımadığım, ismini dahi bilmediğim çok değerli bir yazar ile tanışmış oldum. Bu kitap Muhammed M. Pickthall'in hayatını anlatıyor. Öyle ki, o Londra'da doğmuş bir İngiliz'dir ve aynı zamanda da bir Hristiyan olarak yetişmiştir. Ama daha sonra çok etkili bir Müslüman olarak çalışmalar yapmış ve Kur'an-ı Kerim'i özgün şekliyle Arapça'dan İngilizce'ye tercüme etmiştir. Muhammed M. Pickthall'i hatta öyle ki, gizli ajan olarak İngilizlere dahi gönderilmiştir. Bunu kabul etmesi dahi beni okurken çok etkiledi. Sonuçta orada yaşayıp büyümüş bir kişi ve oraya ajan olarak gidiyor. Çok etkili konuştuğu da kayıtlara geçiyor. Hatta öyle ki, yaptığı konuşma için akılda kalıcı ve etkili bir konuşma diye bahsediliyor. Ama bir de ajan olarak gönderildikten sonra onu, asıl Türkiye'ye gönderilmiş ajanmış gibi gösterip kötü gösteren insanlar da çıkıyor aralarında... Ama yine de Muhammed M. Pickthall, Türkiye'ye olan sevgisini ve saygısını her daim dile getiriyor. Hatta kitapta geçen bir alıntıyı da paylaşmak isterim:
İstanbul yolculuğunun sonunda vapur İstanbul açıklarında sisin dağılmasını beklerken yanına yaklaşan Osmanlı teb'ası bir Hristiyan ona Balkan savaşlarında Türklerin kıyım yaptığı gibi bir iddiada bulunur. Pickthall'ı sıradan bir İngiliz sanmıştır. Pickthall onu ürküten cevabının bir yerinde şunları soyler:
"Saçmalıyorsunuz, şayet Türkler olmasalardı bu gün Doğuda hiçbir Hristiyanı hayatta bulamazdınız. Latin Avrupa'nın taassubu sizi de güzel bir yol bularak ortadan kaldırırdı. Dua ediniz ki Türkler bu topraklarda oturmakta ve büyük hoşgörüleri sayesinde bugün siz de hayatınızı devam ettirmektesiniz."
Ve ayrıca aslında Muhammed M. Pickthall, İngilizler ile Türkleri hep dost yapmak ister, dostluk kurmalarını bekler. Ama tabii ki böyle bir şey gerçekleşmez. Geç öğrenmiş olduğuma kızdım elbette kendime için için.
Bir de ben bu tarz durumları, olayları, kişileri ve onların hayatlarını okumayı çok severim. Bu kitabı da severek okudum. Yaptıkları çalışmalara imrenerek baktım. Harika bir insan tanıdığımı düşünüyorum. Okumanız için tavsiyem olsun.







You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images