Bu Şarkı Hayatını Kurtaracak / Leila Sales | Kitap Yorumu

22:46



Kitap Adı: Bu Şarkı Hayatını Kurtaracak
Yazarı: Leila Sales
Sayfa Sayısı: 310
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Puanım: 5/5
Goodreads Puanı: 4/5

Kapak Yazısı:

Elise Dembowski için zorlu işler korkutucu değildi. Aslına bakarsanız zorlu işleri tercih ediyordu. Hayatı boyunca büyük işler, tüm enerjisinin gerektiği projeler üstlenmişti. On beş yaşına geldiğinde hayatının en önemli, en büyük projesine atılmıştı: Havalı olacaktı. Ama ne yazık ki başarısız olmuştu. Feci halde. Ve etrafındaki her şey hızla paramparça oluyordu.


Artık Elise’in sosyal hayatı eskisinden de berbat durumdaydı, tabii bu mümkündüyse. Ve bir gece sokaklarda başı boş dolanırken bir gece kulübüne rastladığında, varlığından haberdar bile olmadığı bir dünyanın kapılarını aralamıştı. Âdeta bir gecede her şey değişmiş ve okulun ezik lise ikinci sınıf öğrencisi en popüler DJ’e dönüşmüştü. Elise nihayet her zaman istediği şeylere sahipti: Arkadaşlar, popülerlik ve hatta belki aşk… Ta ki gerçek hayat tüm bunları elinden almaya kalkana kadar.


Şaşırtıcı derecede keyifli ve farklı bir anlatıma sahip Leila Sales’tan kişilik, ilişkiler ve müziğin birleştirici gücü hakkında hayat dolu bir roman.





Bu yılki hedefim "tek bir saati işkence görmeden atlatmak" değildi. "Normal olmak, birkaç arkadaş edinmek ve mutlu olmak"tı.

Bu kitaba başlamadan evvel düşüncelerim hep olumlu yönde oldu, çünkü hakkında hep olumlu yorumlara denk gelmiştim. O yüzden ister istemez de bir umutla başlamıştım kitaba, bilmiyorum niye bu kadar erteleme gereği duydum ama, okundu artık sonuç itibariyle.

Kitap klişe bir konuya sahip olabilir belki, ama bu klişeliği gidermek bana kalırsa yazarın anlatımıyla da alakalı bir durum. Yazarın elinde bu klişeliği yoğurup güzel bir eser ortaya çıkarmak, ben buna inanıyorum. Yazarın da bunu çok iyi başardığını görebiliyorum, açıkçası.
Yazar bunu öyle bir yere çekmiş ki, klişe olan konu özgünleşmiş ve kendi tarzına bürünmüş. Ben gerçekten kitabı çok keyif alarak okudum, hem çok akıcı bir kitap hem de eğlenceli diliyle size okudukça keyif almanızı sağlıyor. Bu da bir kitapta olunca harika bir şey olup çıkıyor. Elise'in hayatını okurken yeri geldi ben ona kızdım, yeri geldi iyi yaptın diye destek oldum, çünkü aslında Elise o kadar içimizden bir karakter gibi ki onu kendime yakın hissetmekten alıkoyamadım kendimi. Elise'in bu karamsar ruhu beni karamsatmadı, aksine bendeki umudun körelmemesine sebep oldu. O bir şeyler yaşadıkça, ha işte bu sefer oldu diyordum sürekli kitap boyunca. Bu sefer başardın Elise! İçime dokunan çok yer oldu, ama ne hikmettir ki ağlamadım, zaten ağlanacak bir kitap değil. Öyle eğlenceli bir dili var ki, ağlanabilecek sahneyi eğlenceli hâle getirmiş size öyle söyleyeyim. Ve ben bu eğlenceli dilli kitaplara bayılırım. Okumaktan büyük keyif aldığım kitaplar bunlar. 
Elise her şeyde aslında o kadar iyi ve yetenekli biri ki, bunu hep kötüye yoruyor. Normal olmam lazım ki, diğerleri de beni sevsin diye düşünüyor sürekli. Ama bu aramızdaki fark değil midir ki birbirimizi ayıran şey. Elise ise sırf arkadaşı olabilmesi için bu farklılığını köreltme düşüncesi içerisinde. Ama biz ne yaparsak yapalım, o farklılığımız bizi hep diğerlerinden ayırabilecek güçte olabiliyor. Bazen bu elimizde olmayan bir şey olabiliyor. Kitapta Elise'in bu davranışlarını, yalnızca bir arkadaşının olması isteğini, ona ilgi duyulması isteğini... Hepsini yaşadım resmen. Hatta kitabın başlarında tam dedim ki, evet oldu, arkadaş edinebilecek. Tabii bu her ne kadar kendini değiştirmek suretiyle olsa dahi... Onun bir arkadaşının olmasını ben kendimden çok istedim, öyle düşünün yani. Elbet her şey bu kadar kolay değil ve aslına bakarsanız kendinizi değiştirerek ve onlardanmış gibi kendi benliğinizden çıkarak hiçbir yere varamazsınız. Kitapta da böyle bir mesajın olduğunu anladım o da olmayınca. Ve zaten beni çeken bu kitaba da bu oldu. Klişeliği buradan attı kitap ve kendi benliğine bürünerek yoluna devam etti bu yönden sonra. Sonra da kendini sardıkça sardı, okuttukça okutturdu.
Karakter tanımları bu yönden çok başarılıydı gerçekten. Vicky karakterini çok sevdim mesela. Onun arkadaşlığını. Ve özellikle de Elise'in babasını, kitapta çok fazla yer etmese de ben bu baba karakterini çok sevdim. Elise'in kendince haklı gerekçeleri olsa dahi babasının kırıklarını hissettim bazı yerlerde sanki. Kitap kendisini yaşattı bende. Akıcılığı çok iyiydi kitabın. Bu yüzden su gibi aktı gitti kitap. O kadar olumlu yorumun hakkının olduğunu düşünüyorum artık, çünkü bir olumlu yorum daha eklenecek bu listeye. Kitabı gerçekten çok beğendim. Ne zamandır merak ediyordum, kapağı olsun, adı olsun hep dikkatimi çekiyordu zaten. Kendisini okutturan ve sizi gerçekten sürükleten ve aynı zamanda duyguları hissettiren, eğlenceli diliyle sizi yeri gelip gülümseten ama bazı yerlerde de belki de kendinizi bulabileceğiniz bir kitap. Ben yazarın dilini çok beğendim ve diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images