Öyle

23:29







Hayatta aslında birçok dönemeçten geçtiğimiz olabiliyor. Düşünce dehlizinde boğulacakmış gibi hissedebiliyorum bazen. Buraya geldim, çünkü bir şeyler söylenmeden kurtulanamıyor.
Hayatımın penceresinden şöyle bir baktığımda birçok olaya şahit olabiliyor, daha da doğrusu olmak durumunda kalıyor gözlerim. Ne ben bunları yaşamak, görmek istedim, ne de insanlar yaşatmayı belki. İnsanları Rabbim değişik mizaçlarda yaratmış. Şu dünyada yaşayan her birimizin ayrı bir özelliği, meziyeti mevcut.  Belki birbirimize benziyoruz, çünkü zaten hiçbirimiz insanoğlu olarak eşsiz değiliz, ama huylarımız özelliklerimiz yaptıklarımız her birimizde farklı yansıyabiliyor.
İçimizdeki bu yaşama hırsı, evet bu hırs, hiç sönmeyecekmiş gibi bizi köreltmekle görevli. Evet, biz bu hırsla dağı delebiliriz belki, ama kendimizi yok da edebiliriz hiç yoktan. Bununla ya yaşamayı ve biraz da olsun dindirmeye çalışmayı öğreneceğiz, ya da bununla birlikte öleceğiz.
İçimizde çeşit çeşit hırs var. İnsanoğluyuz tabii olsun o kadar, değil mi? Âciz varlıklarız. Para hırsımızın hele de, ateş gibi bizi yakacağından korkuyorum. Şunu düşünüyorum;
Hz. Osman da çok parası olsun diye dua etmişti, ama bu isteği, bir amaç uğruna dile getiriyordu dualarında Rabbine. Şimdilerde biz ise, çok param olsun, çok mal, çok mülk, çok kıyafet, çok eşya... Çok çok çok... Bu çok'lar bir türlü eksilecek gibi değil.
Evet, şimdi düşündüm de, para hiç bu kadar değersizleşmemişti gözümde.
Napolyon demiş ya, "Para para para!" diye, bizde de o hesap sanki...
Ne zaman kendimize gelebileceğiz? Gerçeklerin ne zaman farkına varabileceğiz? Ne zaman?
Bazen, unutabiliyoruz ki, biz ölümlü birer varlıklarız. Ne zaman öleceğimiz meçhulken, nedir bu işi sonraya bırakmak hastalığı? Emin olun, bu eleştirilerin her birini kendime de yapıyorum, her gün. Hep bir "sonra" lafları dillerimizde kayboluyor.
Son olarak, "Erteleyenler helak oldu." hadis-i şerif ile tamamlayayım sözümü.
Biz o sonracı'lardan olmayalım inşallah.
İşimizi ertelemeyelim.
Ne zaman ne zaman derken, belki birazdan öleceğiz, bilemeyiz.
İşimizi derken çok fazla genelleme yaptım, inşallah mesaj yerlerine ulaşabilmiştir.

Daha birçok şey dilimin altında saklı kalmakta, ama şimdilik bu kadar.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images