Arkadaşlık / Connie Palmen | Kitap Yorumu

02:04




Kitap Adı: Arkadaşlık
Yazarı: Connie Palmen
Sayfa Sayısı: 310
Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
Puanım: 2,5/5
Goodreads Puanı: 3,5/5





Bu an, bizi yaşamımızın geri kalan kısmı boyunca birbirimize bağlamaya yetecekti. Sınıfın kapısından içeri adım attığımız andan itibaren kaderimiz belirlenmiş olacaktı. Bunu benim kadar o da biliyordu. Bunun için ne bir çaba göstermemize gerek vardı, ne de bunu engelleyebilirdik. Bu böyleydi. 


💦


Catherina (Kit) 'nın çocukluğundan başlayan bu kitap, çocukluk dönemindeki Kit'i öyle güzel yansıtmış ki başta, sanki gerçekten de bu kitabı bize çocukluğundan çıkıp gelmiş Kit anlatıyordu gibi hissettirdi bana. O yüzden bana kalırsa ilk kısmı, yani "Sözcükler ve Nesneler" bölümünü, severek başlayıp okudum. Tam bir çocuk saflığını güzelce işlemişti yazar. Kit'in ne yaparsa yapsın acaba aileme yük oluyor muyum, şunu yaparak ailemden bir yükü almalıyım, şunu yaptığım için çok üzgünüm çünkü aileme bir masraf daha çıkarttım gibi düşünceleri beni benden aldı. Kit gerçekten de bu konularda tam bir sorumluluk sahibi bir çocuk olduğunu ilk bölümde okurken bize kanıtladığını düşünüyorum. Onun dışında Barbara (Ara) 'yı görür görmez etkilenmesi, etkilenmekten de öte onu herkesten ayırarak sıradışı bulmasıyla onunla arkadaş olabilmek için elinden ne geliyorsa yapması da çok güzeldi. Ara gerçekten de herkesten farklı bir kız ve zaten Ara'yı bu kadar sevme nedeni de o Kit'in. Doğum günlerine çağırdığı hâlde gelmiyor oluşu bile Kit'in ona hayranlık duymasına engel değil. Tabii bu bir zaman sonra onda bir patlama olduğu da su götürmez bir gerçek. İlk bölümü okurken gerçekten her şey benim için güzel gidiyordu, böyle de devam edeceğini umuyordum. Ama sonralardan  kitap alışılmadık bir düzene doğru yalpalamaya başladı, çocuksu Kit hâlâ içinde bir yerde vardı ama kitap artık bir amaçsızlığa doğru sürüklenmeye devam etti. Ve kitabı bitirip kapağını kapattığımda da hiçbir şey hissedemez oldum. Bu kitaba karşı bomboş hislerle dolmaktan kendimi alamadım. Tek bir yorum geçti o sırada aklımdan: İlginç bir kitaptı.
Kitabı okuduktan sonra arkadaşlık ile ilgili çok güzel şeyler elde edeceğimi düşünüyordum, yani arkadaşlık hakkında güzel bir şeyler çıkacağını düşünmüştüm, lakin olmadı. Beklentilerimi kesinlikle karşılayamadı.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images