Playlist For The Dead / Michelle Falkoff | Kitap Yorumu

14:50





Kitap Adı: Playlist For The Dead
Yazarı: Michelle Falkoff
Sayfa Sayısı: 288
Yayınevi: HarperTeen
Puanım: 3/5
Goodreads Puanı: 3,48/5

Arka Kapak:

Here’s what Sam knows: There was a party. There was a fight. The next morning, Sam’s best friend, Hayden, was dead. All he left Sam was a playlist of songs—and a note, saying that he took his own life. But what Sam doesn’t know is: Why?

To figure out what happened, Sam has to rely on the playlist and his own memory. But the more he listens, the more he realizes that his memory isn’t as reliable as he thought. Especially when someone claiming to be Hayden starts sending him cryptic messages, and a series of violent attacks begins on the bullies who made Hayden’s life hell.

Sam knows he has to face up to what happened the night Hayden killed himself. But it’s only by taking out his earbuds and opening his eyes to the people around him—including an eccentric, unpredictable girl who’s got secrets, too—that Sam will finally be able to piece together his best friend’s story.

And maybe have a chance to change his own.








"So he did talk to you?"
Talked about it? It was a running joke with us. We'd spent hours playing with Hayden's iPhone, trying to get Siri, the virtual personal assistant, to recommend a suicide hotline. "I'm depressed, Siri," Hayden would say.
I don't understand, Hayden.
"I need help, Siri."
I don't understand, Hayden.
.
.
"Siri, I want to jump off a bridge... which one is the tallest?" 



🍁



Bu kitaba başlamadan önce hayalimdeki kurgu çok başkaydı ve beklentimi aldı mı, hayır. Kötü müydü, ona da hayır. Tam orta halliydi bana kalırsa. Kitap Sam'in, tek ve en yakın arkadaşı olan Hayden'ın intihar etmesiyle birlikte tüm suçu kendinde görmesiyle başlıyor. Ben açıkçası kitabın içinde dolu dolu şarkı olmasını beklemiştim adından ötürü, ama olay biraz oradan bağımsız gibiydi de sanki. Hayden, Sam'e intihar etmeden önce bir notla birlikte bu şarkı dolu playlisti ona bıraktığını, eğer o şarkıları dinlerse ancak o zaman neden intihar ettiğini anlayabileceğini yazıyor. Ben bu yüzden sürekli Sam acaba ne zaman şu şarkılardan birini dinleyecek diye bekledim. Dinledi elbet, ama ben o bölümlerin daha ayrıntılı ve en azından biraz daha açıklayıcı olması gerektiğini savunuyorum. Mesela yalnızca Skylar Grey denip geçilince insan okurken bi' kalıyor, bu kadar mı diye... En azından hangi şarkısı olduğu ve sözlerinden birkaç cümle bulunsa dahi tamamdı benim beklentilerim için. Ama konunun ve kurgunun amacını çözemedim ve kurgu bana göre biraz yalpalayarak gitti. Yine de gizemli olayları seven ben, daha düşük bir puan vermek de istemedim. Bundan ne çıkacak, bu kim, Athena kim, Astrid kim? Diye diye kitabı okumaya devam ettiğim için kitabın bu merak edici unsurunu da göz önünde tutmazsam olmaz. Okursanız bilginiz olsun. Kitapta en sevdiğim karakter tabii ki Hayden, her ne kadar ölü dahi olsa da... Ondan bahsedilirken kullanılan kelimeler dahi yeterdi bence o karakteri sevmeme. Sam ile olan dostlukları okunmaya değerdi. Ama o ailesi... Neyse.
Beklentilerimi söyledim, onlar olmadığı için üç puan verdim ama onun haricinde güzeldi, okuması keyifliydi.

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images