Swear On This Life / Renèe Carlino | Kitap Yorumu

00:34





Kitap Adı: Swear On This Life
Yazarı: Renèe Carlino
Sayfa Sayısı: 320
Yayınevi: Atria Books
Puanım: 5/5
Goodreads Puanı: 4,17/5

Arka Kapak:

When a bestselling debut novel from mysterious author J.Colby becomes the literary event of the year, Emiline reads it reluctantly. As an adjunct writing instructor at UC San Diego with her own stalled literary career and a bumpy long-term relationship, Emiline isn’t thrilled to celebrate the accomplishments of a young and gifted writer.

Yet from the very first page, Emiline is entranced by the story of Emerson and Jackson, two childhood best friends who fall in love and dream of a better life beyond the long dirt road that winds through their impoverished town in rural Ohio.

That’s because the novel is patterned on Emiline’s own dark and desperate childhood, which means that “J. Colby” must be Jase: the best friend and first love she hasn’t seen in over a decade. Far from being flattered that he wrote the novel from her perspective, Emiline is furious that he co-opted her painful past and took some dramatic creative liberties with the ending.

The only way she can put her mind at ease is to find and confront “J. Colby,” but is she prepared to learn the truth behind the fiction?






That was the damn truth. But as I stood in front of him, I couldn't find the words to say what I wanted to say: Where have you been? What was your life like? Did you miss me? Did I mean as much to you as you meant to me? Why'd you turn us in? 

🍁


Konusuna elbette bakmamıştım her zaman olduğu gibi, o yüzden kitabı yavaş yavaş anlamaya başlarken konusuyla beni kendisine öyle bir çekti ki... Hemen özet geçmem gerekirse, şöyle ki, Emiline'in eline arkadaşı Cara sayesinde bir kitap geçiyor ve okurken fark ediyor ki, kitap kendisinden ve çocukluk aşkı Jason'dan bahsediyor. Ve üstelik Jason, kitabı Emiline'in bakış açısından yazmış. Yalnız adlar kitapta Jackson ve Emerson olarak geçiyor.

Kitabı okumaya başladığım andan itibaren bir karaktere hiç bu kadar sinir olmadığımı fark ettim. Emiline'in Jason'ın yazdığı kitabı okumakta ve bitirmekte olan bu inatçılığı beni delirtti! Okumaya başladığı vakit de gıdım gıdım okuyor, daha da sinir oluyorum. Kitabı okurkenki tavrımı, hâlimi görseydiniz... Hatta kitabın son bölümüne geldi tam, insan bir kitap karakterine tavır koyar mı koydum resmen ve kitabı bıraktığım gibi evde yapılacak işlere koşturdum. Çok ciddiyim. Sonra da bir saat sonra gibi elime geri aldığımda Emiline okuduğu son bölümü de yarım bıraktı yine bitmedi kitap. Düşünün artık beni... Hatta Jason onun için hâlâ bitirmedin mi kitabı diye kaç kez sorunca, en sonunda dayanamayıp ettiği laf "Bir saatte beş kelime falan mı okuyorsun?" böyle olunca kitabı bırakıp neredeyse alkışlayacaktım. Ama şöyle ki, çok güzeldi ya. Tüm bu tavırlarım olsun, sinirlenmelerim olsun aslında hepsinin nedeni kitabı sevmemden. Beni her sayfasında heyecanlandırdı, yani heyecanım hiç eksilmedi. Hele bir de şu Jason tarafından yazılan kitabın sonunu düşündükçe sayfaları hızlı hızlı okudum resmen. Çok beğendim kesinlikle. Kurguyu, Kurgunun ilerleyişini, karakterleri (Emiline'e her ne kadar kızgın da olsam kitap konusunda, sevdim onu da gerçekten), konusunu... Bu kitapla ilgili her şey çok güzeldi. En güzeli de Jackson'dı elbette. Onun sevgisi ve sevgiyle yazdığı kitabın sonunu bu denli anlamlı bitirmesi... Çünkü şu bir gerçek ki, o kitabın sonuyla alakalı türlü teoriler kurdum kafamda, ama bu en uygun ve anlamlı bir sondu. Kitapta tek gözüme çarpan, Trevor'ın varlığıydı açıkçası. Bir de sanki o karakteri sonlara doğru bilerek başka yönlere yönlendirilmesi de benim açımdan pek gerçekçi durmadı. Onun dışında kitabı gerçekten çok beğendim. Swear On This Life, romance türünde okuduğum en iyi kitaplardan biriydi. Tavsiye olunur kesinlikle.






You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook

Flickr Images